Que és una via ferrada:

Un camí vertical equipat amb peces de ferro, com podrien ser les grapes, els steps i la línea de vida, per facilitar l’escalada.

Aproximació:

Per la C-17 sortir a Centelles Nord i dirigir-se cap el poble. Un cop al centre del poble ja es comencen a veure senyals indicadores a la via ferrada. Es passa pel costat d’una casa de colònies que es diu Mas Banyeres i tot seguit hi ha un camí no asfaltat, però que es pot fer amb el cotxe, que porta al pàrking de la via. Deixar el cotxe i equipar-se. Seguir el camí a peu seguint els punts de color vermell, no te pèrdua.

Material necessari:

• Arnés

• Casc d’escalada

• Dissipador

Material opcional i recomanable:

• Corda dinàmica de 30m mínim.

• Gri-gri o semblant (I+D, Reverso, etc.)

• Mosquetons K

Assegurar-se:

El dissipador disposa de dues vagues on hi ha un mosquetó K als extrems. Es tracta de enganxar-los els 2 a la línea de vida, el cable d’acer que ressegueix tota la via. A l’hora de fer el canvi de tram de línea sempre s’han de treure els mosquetons d’un en un per tenir sempre la seguretat d’un. Als trams més difícils es recomanable assegurar-se d’un step o grapa.

Recorregut:

Tram 1: Comencem pujant una paret força vertical per agafar altura però un cop acabem el primer tram la resta de via es horitzontal. De tram a tram hi ha zones de sortida

Tram 2: Flanquegem la paret fins a trobar una desviació al pont de mico catalogat com molt difícil, de 68m de llarg. Si no s’està segur de passar es pot continuar per sota del pont resseguint la paret. Atenció, no passar-lo si no s’està segur, la tornada enrere es més dificultosa.

Tram 3: Arribem a una altra bifurcació, si es puja hi ha una sortida que porta al tram 4. Si es baixa la paret trobarem un tram catalogat com difícil. Hi ha una part a la pujada on no està equipada amb steps i s’ha d’escalar la roca. No es recomanable a la gent que no és experta.

Tram 4: Tram molt difícil. Aquest tram puja fins al final de la via. Per superar-lo s’ha de passar per 2 despenjats on s’ha de tenir molta força de braços per superar-los i una escala que sobresurt de la roca per pujar la vauma.

Retorn:

Es pot fer per la carretera fins al pàrking. Sempre es pot fer autoestop que acostumen a agafar-te els pocs cotxes que passen pel camí.

És una via fàcil sempre i quan no es passi pels trams on posa difícil o superior. Es pot fer amb amics i família, fins i tot amb nens de 10-12 anys, depèn de l’alçada del nen (1.60cm). Està molt ben equipada i es segura sempre i quan es compleixin les normes de seguretat.

Una activitat a l’abast de tothom i de totes les butxaques, llogar el material pot costar entre 8 i 12€.