Skip to content

L’aeroport de Lleida-Alguaire

25 setembre 2010

L’aeroport de Lleida-Alguaire va entrar en funcionament el mes de gener d’aquest mateix any. És, actualment, l’únic aeroport que no gestiona AENA ja que està construït i gestionat per la Generalitat de Catalunya. El seu cost va ser de 90 milions d’euros. Es troba situat al municipi d’Alguaire, a 15km de Lleida i es pot accedir a través de la N-230 (futura A-14) i la més llunyana A-22. En un futur, també tindrà parada de l’Eix Transversal Ferroviari.

L’aeroport disposa d’una pista d’aterratge de 1500 metres de longitud i 61 metres d’amplada, i permet l’aterratge d’avions tipus Airbus 320 amb capacitat per a 150 passatgers. La terminal, amb 3200m2, té un bar restaurant, una oficina de turisme i un mostrador per al lloguer de cotxes. Compta amb 8 mostradors de facturació. L’aeroport té, cosa que no és habitual, Wifi gratuït a tota la terminal i un pàrking amb 120 places també gratuïtes.

El primer vol comercial va sortir cap a París el 5 de febrer d’aquest any operat per Vueling. Des d’aleshores s’han anat sumant més destinacions. Cal remarcar, però, que moltes són temporals i que, de moment, totes operen únicament el cap de setmana. Per exemple, el vol a París va operar fins abans de l’estiu i tornarà a operar a partir del novembre. L’únic vol que ha continuat funcionant des del febrer amb aquesta companyia és el de Palma de Mallorca. D’altra banda, recentment Vueling ha anunciat que volarà a partir del novembre a Barcelona (en 40minuts de vol).

D’altra banda, la companyia irlandesa Ryanair va començar a volar l’abril a Milà i Frankfurt i ha anunciat que a partir del 2011 vol afegir dues destinacions més. Això depèn, segons Ryanair, de que el Govern Espanyol autoritzi els aeroports secundaris a volar fora de l’espai Schengen, el que ens permet suposar que estudien vols cap al Regne Unit o cap a països de fora de la Unió Europea.

Durant aquest estiu Lleida ha estat connectada amb Menorca i Eivissa gràcies a la companyia Air Nostrum. El proper hivern Pyrenair volarà entre el gener i l’abril cap a Madrid, Vigo i Lisboa.

Com podem veure,  la major part dels vols d’estiu permeten els lleidatans volar cap a destinacions turístiques (les Illes, per exemple), mentre que els vols d’hivern tracten d’atreure turisme d’hivern cap a la capital del Segrià i, des d’aquí, cap als Pirineus.

Finalment, cal remarcar que l’aeroport ha tingut una bona acollida, fins i tot en temps de crisi. Durant els primers 12mesos s’esperava un trànsit d’uns 50.000 passatgers i, 7 mesos desprès, ja han passat per les instal·lacions 42.000, el que fa pensar que les previsions es quedaran curtes. De fet, ja el juliol la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques va obrir la redacció de l’avantprojecte de l’ampliació de les instal·lacions. Es preveu una nova terminal, amb quasi 10.000m2, un total de 1000 noves places d’aparcament i l’ampliació de la plataforma d’estacionament d’aeronaus.