Fins ara he parlat només de la història del projecte del Quart Cinturó i de la contestació social que ha provocat. Poc a poc, però, la via s’ha anat construint i, dels gairebé 65km previstos (de Mataró a Abrera), actualment 23’7km ja estan funcionant, en tres trams diferents.

El primer tram que va entrar en funcionament va ser el Mataró – Granollers. Va ser inaugurat el 16 de juliol de 1995 i fa un total de 16’8km. La via, de dos carrils per sentit, va ser construïda a càrrec de la Generalitat i va tenir un cost, aleshores, de 21400 milions de pessetes. En el seu moment va suposar reduir el temps de viatge entre les capitals del Maresme i del Vallès Oriental de 30 a 15 minuts, fet que ha intensificat les relacions entre les dues comarques, històricament separades per la Serralada Litoral. L’actual C-60 (anomenada així des del canvi de nomenclatura el 2001), comença a Mataró, sorgint de la C-32 a l’alçada de la Riera d’Argentona i acaba a La Roca del Vallès, a la sortida 13 de l’AP-7. Entre aquests enllaços trobem 3 sortides: Argentona Centre; Argentona Nord, Orrius i Dosrius; i Cardedeu – La Roca. Entre Argentona i La Roca, per creuar el Coll de Parpers es va construir un túnel (homònim) de 1992 metres. Es preveia un trànsit mitjà inicial de 16.000 vehicles diaris i, amb dades de 2005, l’IMD (Índex Mitjà Diari) és de gairebé 49.000.

El segon i tercer trams formen part del tram Abrera – Terrassa¸el que representa que l’autovia ja està present al Baix Llobregat i al Vallès Occidental. L’obra va començar el 2007 i el passat 29 de juny es van inaugurar els trams Abrera – Olesa de Montserrat i Viladecavalls – Terrassa. El primer fa 2’1km, té tres carrils per sentit i ha costat 81’8 milions d’euros. Sorgeix de l’A2, els laterals de la qual serveixen per enllaçar amb Abrera i Esparreguera i acaba a la BV-1201, carretera que enllaça la B-40 amb Olesa. El segon, amb 4’8km i 2 carrils per sentit (3 en alguns trams) ha representat un cost de 86’2 milions d’euros. Comença a Can Tries amb una rotonda provisional, que connecta amb la C-16 i la C-58, continua per la part nord de Terrassa fins l’Avinguda del Vallès, entre Terrassa i Matadepera. Té dos enllaços més, un amb la B-122, carretera que va cap a Rellinars i un altre que enllaça amb l’Avinguda de Lacetània, al nord de Terrassa. El tram restant, entre Olesa i Viladecavalls, unió dels dos que ja funcionen, va ser inclòs a la llista d’obres paralitzades pel Ministeri de Foment i recuperat fa poques setmanes, pel que es preveu s’acabi entre 2011 i 2012.

SENSE COMENTARIS

REPLICAR

*