El futur del metro de Barcelona està planificat, sí, però ple d’incògnites. Respecte a la Línia 9 no està clar si patirà o no més endarreriments o, com ha dit el mateix conseller Recoder fa pocs dies, es podrien suprimir estacions per augmentar la rendibilitat i reduir el cost.

Respecte a la resta de línies, pràcticament a totes hi ha previst fer perllongaments en el marc del Pla Director d’Infraestructures 2009-2018, però la crisi situarà, segurament, les ampliacions previstes més enllà de l’horitzó de l’any 2018.

La Línia 1 té previst incrementar el seu recorregut en els dos extrems. El perllongament cap a Badalona va sortir a informació pública el juny del 2010. Es preveuen 1’5km més de línia amb 2 estacions: Montigalà i Lloreda-Sant Crist, amb un cost total de més de 250 milions d’euros. Més endavant, es perllongaria encara més amb una parada a Bufalà i un enllaç a Badalona – Pompeu Fabra amb l’L2 (de fet aquesta estació ja s’ha construït preparada per a aquest enllaç) i, fins i tot, es faria arribar a l’estació de Rodalies de Badalona. A l’extrem sud, es preveu fer arribar l’L1 al Prat de Llobregat, on enllaçaria amb Rodalies, L9 i TAV.

La Línia 2 té prevista una ampliació que ja de cara als Jocs Olímpics reclamava l’ aleshores alcalde Pasqual Maragall. L’estació de Paral·lel deixaria de donar servei de l’L2 i a partir de Sant Antoni es perllongaria fins a Parc Logístic, passant per la Fira i fent arribar el metro a Montjuïc. A l’estació de Parc Logístic s’uniria a l’L9 i arribaria fins a l’Aeroport, connectant així aquesta infraestructura amb el centre de la ciutat. El cost previst d’aquesta actuació és de 576 milions d’euros.

Perllongament L3. Font: Departament TiS

Respecte a la Línia 3, també preveu perllongaments en els dos sentits. Per la banda nord, es vol fer arribar la línia verda fins a Trintitat Vella, enllaçant amb l’L1 i a l’extrem sud està previst construir 8’6km de línia, amb 9 noves estacions, passant per l’Hospital Sant Joan de Déu, i donant servei també als municipis d’Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí. El cost està estimat en 1274 milions d’euros.

La Línia 4 es vol perllongar des de La Pau fins a La Sagrera, fent que pràcticament sigui una línia circular. Aquest perllongament tindria un cost de 140 milions d’euros. De fet, l’actual estació de l’L9 a la Sagrera passarà a formar part de l’L4 quan aquest perllongament es porti a terme.

La Línia 6, d’FGC, preveu ampliar també el seu recorregut a la part alta de la ciutat de Barcelona. Així, des de Reina Elisenda es vol ampliar fins a Sant Joan de Déu, passant per Finestrelles i Zona Universitària, i enllaçant amb l’L3. Aquest perllongament costaria 220 milions d’euros.

Una altra línia d’FGC, la Línia 8, seria la que més creixeria de tot el metro, però també la que menys concretada es troba. Es parla que s’ampliaria des d’Espanya cap a Francesc Macià (on enllaçaria amb el Trambaix), des d’aquí arribaria fins a Glòries (on sortiria un ramal cap a la UAB a través del famós túnel d’Horta) i continuaria cap al Poblenou i, fins i tot, es podria fer arribar al Maresme.

Imatge virtual enllaç L3 i L6 a Zona Universitària. Font: Departament TiS

Finalment, dues línies de les quals es parla sovint, serien les Línies 12 i 13. La primera es deia que comunicaria Sarrià amb Castelldefels, però finalment és possible que sigui una línia de Rodalies i no de Metro la que faci aquest recorregut. La segona, comunicaria el centre de Badalona (on acaba l’L2) amb Morera i Can Ruti. Aquesta línia, però, podria acabar sent un perllongament de l’L2 o, fins i tot, un tramvia o metro lleuger.

SENSE COMENTARIS

REPLICAR

*