Fa poc vaig gaudir d’unes de les excursions en bicicleta més maques i dures que he fet mail. Es tracta d’anar de Tregurà de dalt (Vall de Camprodon) a Pardines (Vall de Ribes).

Aproximació:

Amb cotxe, desprès de passar el poble de Vilallonga de Ter direcció  Setcases trobareu una desviació a l’esquerre (GVI-5265) que puja cap a Tregurà de baix i a Tregurà de dalt (Longitud: 2º 17′ 13.33” Latitud: 42º 20′ 36.53” (GPS). A la població de dalt deixem el cotxe al pàrquing que trobarem a l’entrada i preparem la bicicleta per començar amb les primeres rampes.

Ruta:

La ruta comença al camí de porlan que surt a la dreta de la plaça del petit poble. El camí puja fort i desapareix el porlan deixant pas a la sorra i les roques que ens acompanyaran durant tot el recorregut. Passem per un mirador a la vall de Camprodon anomenat la Creu de fusta aquí podem fer una parada per observar les vistes mentre mengem algun snack per agafar foces. Continuem el camí que puja fort passant per llocs preciosos i pel costat de muntanyes importants com pot ser el Balandrau de 2.585m  (Longitud: 2º 14′ 26.23” Latitud: 42º 21′ 43.71” (GPS). A partir de l’encreuament de la pista forestal amb el camí que puja cap al Balandrau, a 1700m, el camí comença a aplanar-se fent que l’esforç per aconseguir la ruta disminueixi considerablement i pedalem amb més comoditat. Mentre fem camí podem observar a l’esquerre el Coll de Meianell que hem de superar i que per arribar allà hem de fer molt de camí que a mi se’m va fer etern. Arribem al Coll de Meianell (Longitud: 2º 14′ 15.14” Latitud: 42º 20′ 0.859” (GPS) on podem parar per poder gaudir de les vistes que ens brinda les dues valls, la de Camprodon i la de Ribes. En aquest punt tenim 2 pics importants: a la dreta el Puig Cerverís de 2.208m i a l’esquerre el Puig de Mont-Roig de 1.991m.

El camí que hem de fer fins a Pardines és tot de baixada passant per avets i pins. Vigileu amb la velocitat de la baixada ja que hi ha moltes corbes tancades i es solen fer feines de neteja del bosc amb màquines, podeu trobar molts troncs al voral de la pista forestal i per tant moltes estelles que us poden causar punxades de rodes. És imprescindible portar un mínim de 2 càmeres de recanvi i manxa.

Aquest camí surt a la carretera que porta de Ribes de Freser a Pardines. Aneu cap a l’esquerre i arribareu al petit nucli rural que és molt interessant de fer-hi una passejada  (Longitud: 2º 12′ 47.29” Latitud: 42º 18′ 45.04” (GPS).

Retorn:

Hi ha 3 possibilitats de retorn:
1.    Desfer camí i tornar a Tregurà de Dalt. No és aconsellable perquè son masses quilometres i hores.
2.    Que us vinguin a buscar en cotxe. El més aconsellable i gaudiu d’un dinar al restaurant de Pardines.
3.    Tornar a la Vall de Camprodon pel meridià verd que surt a Abella. Aquesta ruta l’explicaré a la següent entrada que faci.

Consells:

•    Porteu molta aigua i menjar.
•    Tingueu recanvis de bicicleta de tot tipus i manxa.
•    El casc és imprescindible.
•    Porteu alguna peça d’abric ja que passeu a molta alçada i fa fred fins i tot a l’estiu.
•    Al hivern està nevat, no feu la ruta.
•    Porteu un impermeable transpirable, acostuma a ploure cap a mig dia-tarda. Us ho dic per experiència.
•    Gaudiu al màxim de la ruta i si no podeu més no forçeu la màquina, feu mitja volta i proveu-ho en una altra ocasió. Que el camí sempre hi serà.